vrijdag, september 01, 2006

gefeliciteerd

Mijn man is vandaag jarig! hoera hoera hoera! hang de vlag uit enzo. En speciaal voor zijn verjaardag is de zon in volle glorie naar buiten gekomen vandaag. Het is echt 28 graden in de zon, pffff, ik smelt. Het is ook zo'n ander gevoel dan in Nederland, je wordt echt leven gebakken. Maar wel lekker, maakt me meteen een stuk vrolijker. Gisteren wederom alleen op pad gegaan, ik word me hier een partijtje zelfstandig! Vanwege al het bier drinken wat hier nationale sport is, dacht ik, laat ik iets cultureels doen. En dus ben ik naar The Australian Museum geweest. Daar hebben ze allemaal skeletten van allerlei dieren en een enorme verzameling opgezette vogels en insecten (rrrrrr nachtmerries over gehad vannacht). Daarnaast hebben ze ook een tijdelijke expositie over mineralen, echt heel indrukwekkend. Het is de persoonlijke collectie van een Australische verzamelaar. Echt heel mooi. En ook is er een expositie over de Aboriginals, hun verleden, hun gebruiken etc. Dus ik ben weer helemaal geculturaliseerd. Daarna wilde ik heel graag naar The Chinese Garden of Friendship, maar dat kostte ook weer geld en ik moest nog eten kopen en toen heb ik dat dus niet meer gedaan. Waarschijnlijk ander keertje als ik weer rijk ben.....
Er liep net een vreselijk vieze enorm grote oorwurm op straat die echt bijna tegen mij aan liep en toen was ik bang dat hij in mijn broekspijp zou kruipen. bèèè, ben nog niet gewend aan alle beestjes.
Voor de muziekliefhebbers onder ons ik ben woensdagavond naar een jamsessie geweest in een of andere underground-club waar je alleen naar binnen mag als je weet wie er die avond jammen en daar kom je alleen achter als je in de muziek-scene zit. Ja heel ingewikkeld allemaal. Maar Tina Harris (weet niet of iemand die kent) zong die avond samen met nog drie andere topzangeressen uit Australië. Echt heel bijzonder, en dat allemaal in een soort huiskamerachtige zaal. Nou ja, tof dus.
Ik ben ook verslaafd aan sushi, ik heb tot nu toe geen een dag de verleiding kunnen weerstaan van goedkope verse sushi....aaaah.....dus ik ga nu stoppen en sushi kopen voor de lunch! xxx

3 Comments:

Blogger Robèrt Guérain said...

Gefeliciteerd! Maak er een feestje van! Hieperdepiep...

vrijdag, september 01, 2006 7:23:00 p.m.  
Blogger Robèrt Guérain said...

Hoera!

vrijdag, september 01, 2006 7:24:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo, we hebben geprobeerd te bellen. Geen gehoor!!
Daarom op deze manier van Harte Gefeliciteerd.
We hopen dat jullie het goed gevierd hebben.

Is onze brief met felicitatie nog op tijd aangekomen?
Dikke kus

Jacky en Wim

zaterdag, september 02, 2006 12:51:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home