donderdag, augustus 28, 2008

bananen

hee hallo daar persoon aan de andere kant van de computer! Binnenkort ben jij niet meer zo anoniem want ik ga een gadget toevoegen aan deze site zodat ik kan zien wie er mijn blog bezoekt en waar je vandaan komt, Big brother is watching you! Niet omdat ik achterdochtig ben maar omdat ik van nature ontzettend nieuwsgierig ben en alles in de gaten wil houden. Tot die tijd ben je nog anoniem en wordt je identiteit alleen onthuld als je een 'comment' achterlaat met je naam daaronder. Hint hint, ik schrijf dit omdat ik het leuk vind als mensen een berichtje achterlaten, dan heb ik niet zo het gevoel dat iedereen mij vergeten is ookal zit ik grofweg 20.000 kilometer bij je vandaan.

Verder wil ik in deze blog graag even een mijlpaal vermelden, het feit dat ik 'oeps' opeens al twee jaar in Australie woon. Dat was dus niet de bedoeling! Een jaar was de afspraak maar daar heb ik me niet aan gehouden en nu zit ik met de gebakken peren of in dit geval de gebakken bananen want daar verbouwen ze er hier meer van.
Ik ben Hollands, ik hou van kaas en balkenbrij en dat zou genoeg reden moeten zijn om mijn boeltje te pakken en op het dichtstbijzijnde vliegtuig te stappen, maar natuurlijk ligt het niet zo simpel. Mijn wederhelft houdt niet zo van balkenbrij en al helemaal niet van regen, kou en Hollandse negativiteit. En dat kan ik hem niet kwalijk nemen, soms vergeet ik hoe zat ik Amsterdam was toen ik wegging. Het gezeik bij de tramhalte als de tram drie minuten te laat was, de bitcherigheid bij de toiletten als je gaat stappen, de stank van wiet op straat om negen uur 's ochtends en het gestress bij alle andere dagelijkse bezigheden. Maar hier is het soms te saai, Balmain is een oase van vriendelijkheid, oprecht of goed gespeeld. Altijd mooi weer op het toevallige driewekelijkse buitje na en knalblauw water op 150 meter afstand van je huis. Maar zoals ik al zei ben ik Hollands, ik moet iets hebben om over te zeiken, er moet iets fout zijn anders hebben we niets te melden! Daarom deze blog over de imperfecties van beide landen, zodat ik me beter voel en thuis. En misschien typ ik over twee jaar wel een blog vanuit een heel ander land wat me dan weer mijn strot uitkomt...iets wat precies tussen Oz en Holland in ligt....wie weet?

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik lees je blog, ik lees je blog! (en mijn moeder en zus trouwens ook, echt waar!)Ook al kennen ze je niet echt, toch lezen ze jouw blog ook. (mijn moeder wilde zelfs laatst een commentje achterlaten maar wist niet hoe...) Mam, deze dus ook namens jou!
Kom maar weer eens gauw kaas en balkenbrij (wat ik trouwens heeeel ranzig vind) eten hier!
Dikke kus vanuit het lekkerste chocolade-slagroom-gebakje van Nederland!
Jacq

zondag, augustus 31, 2008 9:57:00 a.m.  
Blogger Elaine said...

Bedankt Jacqueline! Dat is fijn om te horen! Wow en zelfs je moeder en zus lezen mijn blog! I'm impressed!
Balkenbrij is heel lekker als mijn mama het maakt, maar het ziet er wel ranzig uit. Aaaaah ja dat chocolade-slagroom gebakje mis ik ook......

zondag, augustus 31, 2008 11:44:00 a.m.  
Blogger Terrebel said...

Ah, een typisch Hollandsch logje met ongefundeerd geklaag. Zo hoort't!

Niets zo saai als "eternal bliss".

Mocht je nog bepalen welk "Big brother"-gadget het wordt: probeer Feedjit.com: in één oogopslag is duidelijk waar de laatste paar bezoekers vandaan komen. En echt Hollands: de service is gratis en kost niets.

zondag, augustus 31, 2008 11:40:00 p.m.  
Blogger maaike said...

Hoi Elaine,

Zal ik mij dan maar vast bekend makn, of wil je het liever zelf raden...
5 jaar geleden waren we buren.
Je moeder gaf me ooit het adres van je blog. Heel af en toe kijk ik er op. Je schrijft erg leuk. Jullie hebben een prachtige dochter!
Wij hebben er sinds januari een derde jochie bij. Niek. Hij lijkt erg op Jelte, kun je je die nog herinneren?

Groetjes uit Hengelo,
Mark, Maaike, Jelte, Tijs en Niek

zaterdag, september 06, 2008 5:02:00 a.m.  
Blogger Elaine said...

Hoi Maaike!
Wat leuk! Natuurlijk ken ik jou nog! Kan me Jelte nog wel herinneren, maar alleen als kleuter, en hij is nu vast een heel mannetje! Mijn moeder schreef mij dat jullie een derde zoon hadden gekregen en ik heb toen nog op de website gekeken. Je bent omringd door mannen!
Superleuk om zo te weten te komen wie er allemaal mijn blog leest!

zondag, september 07, 2008 8:47:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hi Elaine, hier de zus van Jacqie... met die tik om blogs van mensen die ze niet kent te lezen... Je schrijft hartstikke leuk! Groetjes Suzanne

woensdag, september 10, 2008 7:59:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heee Elaine...

Ik lees je blog ook regelmatig... dusse keep on writing!

Als ik deze winter weer balkenbrij maak met pa dan zal ik wat voor je invriezen... altijd leuk voor als je hartje zomer hier komt!! :o))

Greetz Claire

vrijdag, september 19, 2008 10:33:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home