zondag, mei 03, 2009

Ignorant bliss

Moeilijk te bevatten wat er in Nederland is gebeurt. Voor het eerst in twee jaar besloot ik naar het feestje van de ambassade te gaan samen met twee Nederlandse vrienden. Hardstikke raar, een zaal vol hollanders in het midden van Sydney! Rauwe haring, bitterballen en echte Hollandse kaas! Yum! Heineken vloeide in overvloed en de oudjes dansten de polonaise. Maar rond dezelfde tijd dat wij proostten op onze Koningin gebeurde er in Nederland iets vreselijks. Wij hebben waarschijnlijk als enige een onbezorgde koninginnedag gehad met een echt feest en een vrolijke sfeer.
Ik kwam er de volgende dag pas achter, echt heel bizar....

Verder is alles goed hier in Sydney, de zon schijnt weer na een enorme onweersstorm gisteren. Vrienden zijn momenteel op Pixie aan het passen want Luc is op tour. Ik maakte mij zorgen om het feit dat ik mijn dochter bij iemand moet achterlaten om te gaan werken maar Pixie is zo aan dit stel gehecht dat ze mij half uit verveling een kusje gaf en me toen wegduwde om met hun te gaan spelen....tja mijn dochter weet wat ze wil.
Ze zoekt nog steeds naar Luc, ze dacht vanochtend dat hij verstopt zat onder het dekbed en na een uitbundige zoekpartij constateerde ze tot haar teleurstelling dat hij er echt niet was...
nog 6 daagjes lieverd en dan is hij er weer!

1 Comments:

Blogger Terrebel said...

Heb ik altijd een vreemde actie gevonden, dat rauwe haring eten. Maar ieder z'n ding. Overigens laat Beatrix zich niet écht uit het veld slaan. Natuurlijk was zij aangedaan; Iemand probeerde even haar en haar familie om te leggen én je ziet hoe mensen worden doodgereden. Toch is er volgend jaar weer een "gewone" Koninginnedag. Hoera!
Heel goed dat zij niet de actie van één enkel individu haar verdere levensstijl laat bepalen.

maandag, mei 04, 2009 9:51:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home