donderdag, september 07, 2006

nou ja!

Altijd op het moment dat je denkt dat je ergens zeker van bent, wordt er altijd weer bewezen dat je dat dus niet moet doen. Ik heb kennelijk wat Hollands weer meegenomen down under. het heeft vannacht gestortregend, er is sinds 1880 niet meer zoveel regen in 1 nacht gevallen. Omgewaaide bomen, weggespoelde straten. Ik weer met mijn grote mond dat het hier altijd warm en zonnig is. De weergoden vinden mij niet echt lief geloof ik. Toch heeft het ook wel wat, wij wonen namelijk bovenop een heuvel en je kon een enorme kolkende regenrivier voorbij zien stromen vannacht, met kakkerlakken erin en al. Haha suckers take that!!! Ik ben gisteren naar een outletmall geweest, niet heel cultureel, maar wel leuk om goedkope dingen voor ons huis te vinden. Gisteravond heb ik weer gebbq-ed bij vrienden van Lucian, ze hebben echt niets overdreven hoor dat Australiërs van bbq-en houden. Ik begin ook langzaam aan alle "slang" te wennen (slang=typische australische woorden). Vooral als mensen niet weten dat je ergens anders vandaan komt en ze beginnen in een keer plat tegen je aan te praten, dan sta je wel even met je oren te klapperen. Down the rubbedub, blowin' the throth off a couple! Probeer die zin maar eens in plat Australisch te zeggen, oja en als iemand de vertaling weet dan kun je die als een 'comment' achterlaten. De winnaar krijgt een extra ansichtkaart van mij!!! haha!
Lucian had aankomend weekend drie enorm belangrijke optredens, waar hij echt al twee maanden naar heeft uitgekeken en heel hard voor heeft gestudeerd. Maar gisterochtend werd hij wakker met een koortslip (gatverjakkiebah) en hij kan dus niet spelen, echt heel zielig en hij vind het ook echt heel erg. Daarom gaan we dit weekend en vanavond maar vriendenmusici bekijken en hen psychisch ondersteunen. Tot de volgende aflevering!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Elaine

Wij hebben weer met veel plezier je verhaal van Benedenonder gelezen.
Het is net zo als Sjef zegt, wij willen ook wel daar naar toe verhuizen.
Want zo als wij het lezen is het altijd mooi weer en doen jullie niets anders als bbq’en en van het mooie weer genieten. We plagen je alleen maar hoor. Natuurlijk zijn we blij dat je het naar je zin hebt.
Heeft Lucian het nog steeds zo druk met werken?
Wij vinden het fijn dat je in je eentje,toch nog zo veel onderneemt, lekker de omgeving ontdekken,, musea bezoeken en genieten van de natuur.
Wanneer stuur je weer leuke foto’s op, dan kunnen we weer een beter beeld vormen van je leven daar ginds. Ik kijk al uit naar je volgende reis verslag.

Doe de groeten aan Lucian
Een omhelzing en kusjes van Jacky en Wim

donderdag, september 07, 2006 9:39:00 p.m.  
Blogger Robèrt Guérain said...

Ha zusje,

Het is een gok, maar ik ga voor zoiets als we gaan naar de kroeg en daar slaan we een paar biertjes achterover.
Kus,

R

vrijdag, september 08, 2006 4:23:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home