maandag, augustus 27, 2007

mothers group





Vandaag had ik mijn eerste ontmoeting met mijn 'mothers group' hier in Balmain. Een groep moeders met babies rond dezelfde leeftijd, alhoewel Pixie de op een na oudste baby is. Deze groepen bieden een soort ondersteuning voor de verse moeder, omdat je allemaal door dezelfde fases gaat en het gezellig is om daar samen over te praten en ideeen uit te wisselen. Toen ik zwanger was hoorde ik allerlei horror-verhalen over deze bijeenkomsten. Balmain is nogal een yuppenbuurt en voor sommige mensen hier is een baby en de bijbehorende accesoires een statussymbool. Gelukkig is mijn groep behoorlijk down to earth. Gewone vrouwen met een nuchtere inslag. Ik ben de jongste in de groep en de oudste moeder is bijna 46....behoorlijk leeftijdsverschilletje. Ik ben ook de enige in de hele groep die een geheel natuurlijke bevalling heeft gehad zonder pijnbestrijding. En van de elf dames hebben er 8!!! een keizersnee ondergaan.....Tja hier in Australie kijken ze niet zo nauw, dat is in Nederland wel anders waar het aantal ruggenprikken (voor normale bevallingen of keizersnee) nog steeds rond de 8 tot 10% ligt.
Het is leuk om verhalen uit te wisselen en erachter te komen dat iedereen dezelfde problemen heeft en onzeker is, jaja heel leerzaam allemaal.
Ik heb ook weer een paar foto's toegevoegd zodat het thuisfront mijn poppetje in de gaten kan houden. Het poppetje is inmiddels bijna 5 kilo.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Elaine, Pixie lijkt precies op jouw, en wat heeft ze een lief lachje.
Mama

dinsdag, augustus 28, 2007 3:26:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

knap, eh, jou man?

X Luc

woensdag, augustus 29, 2007 8:52:00 a.m.  
Blogger Unknown said...

Ze is zooo lief! Echt Elaine junior.. xxx cor

woensdag, augustus 29, 2007 5:18:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje, wat lijkt ze op je en wat een mooi meisje. Geef haar maar een dikke kus!
x Jacqueline

woensdag, augustus 29, 2007 6:51:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home