dinsdag, juni 26, 2007

ongeduldig

Ongeduldigheid is niet de beste karaktereigenschap tijdens een zwangerschap moet ik zeggen....wordt echt stapelgek van het wachten. Officieel is mijn baby vandaag af of klaar of volledig volgroeid hoe je het wilt noemen. Dus ik vind dat ze er daarom ook wel meteen nu uit kan komen. Maar aan de andere kant is het leuker als het gebeurt als mijn ouders hier zijn zodat ze niets hoeven te missen....
Anyhoe het maakt niet echt uit wat ik wil of denk of vind want moeder natuur heeft deze beslissing geheel in haar handen en dat is irritant! Ook is mijn baby verre van ingedaald en ligt nog steeds koppig in precies dezelfde positie als 6 weken geleden of misschien zelfs langer, ben de tel kwijt. Geen voetmassages of accupunctuurnaalden kunnen er tegenop. Morgen wordt de laatste draaimethode uit de kast gehaald een handmatige draaiing van buitenaf door een vroedvrouw onder echo-controle en zelfs dat is maar in 60% succesvol. Hopelijk hoor ik bij die 60% en hopelijk daalt mevrouw daarna snel in.
Aanstaande zondag heb ik mijn 'baby-shower' en ik dacht dat men in Nederland daar wel redelijk bekend mee was, maar ik krijg de hele tijd verbaasde reacties dus in het kort: het is een feestje meestal alleen voor vrouwen (bij mij ook voor mannen) net voor de bevalling, den zwangere moet een lijst maken van alles wat ze nog nodig heeft voor den zuigling en iedereen koopt dan dus iets van die lijst. Nuttig en gezellig. Aangezien wij muzikantenvrienden hebben moet het allemaal net weer even anders, zo ziet de uitnodiging eruit als een flyer van een rockconcert en is alleen het eerste uur manloos, daarna is het volgens mij gewoon een excuus voor iedereen om te feesten en met elkaar te hangen en te jammen. Onze Franse vriendin Anouk gaat voor ons allemaal koken net zoals ze op de bruiloft deed dus over de catering valt sowieso niet te klagen.
Verder ben ik verkouden op het moment, was vergeten hoe dat voelde want ik ben al een tijdje niet ziek geweest, en ik heb dat gevoel ook zeker niet gemist.
Snot overal...bah....hatsjoe....ga naar bedje toe...

3 Comments:

Blogger Terrebel said...

Oh...spanning ende sensatie...!

maandag, juli 02, 2007 4:24:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het ook ontzettend spannend, elaintje! Ik wacht in gedachte met je mee. Geniet nog van je laatste daagjes als niet-mama (voor zover dat nog mogelijk is) Ik hoor/lees wel hoe het allemaal verder gaat. Dikke kus, Jacqueline

woensdag, juli 04, 2007 7:39:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Elaine en Lucian. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Willen julie Oma Jacky en Opa Wim ook namens ons van harte feliciteren.
Geniet van deze mooie tijd
Lieve groeten,
laurens en Jetty

zondag, juli 15, 2007 7:19:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home