donderdag, september 14, 2006

bzzzzzz....bzzzz

Heel langzaam word ik luier en luier hier in dit land. Ik hoef niet vroeg op te staan en dus doe ik dat ook liever niet, met als gevolg dat ik steeds iets later opsta en dan de rest van de dag moe ben omdat mijn brein niet gestimuleerd word. Maar vandaag ben ik redelijk vroeg in actie gekomen, ben zomaar wat vroeger opgestaan en heb zowaar geprobeerd wat nuttige dingen te doen, zoals solliciteren. Er was een vacature bij een leuke kledingzaak 100 meter bij mijn huis vandaan en dus ben ik daar vanochtend heen gegaan met mijn cv-tje. Eerst kwam ik niet uit mijn woorden en stond de verkoopster me een beetje stom aan te gapen, maar daarna ging het beter. En ze waren zowaar impressed door mijn ervaring, haha. En daarom ga ik morgen een uurtje (!) proefdraaien, beetje kort maar ja dat houd je scherp. Gisteren zijn Lucian en ik naar The New South Wales Art Gallery geweest, waar je gratis een groot deel van de vaste collectie kunt zien, dat vind ik echt een goed initiatief. Het is een beetje een bij elkaar geraapt zootje, maar toch wel interessant. Daarna hebben we een stukje gewandeld door de Botanical Garden en toen weer op naar huis. 's Avonds zijn we naar onze vaste Triviant avond gegaan in de plaatselijke pub en zijn zowaar derde geworden met ons team 'Trivia Newton John'. Daarna nog naar een jamsessie geweest bij iemand thuis. Australiers houden zo ontzettend van spelletjes, alle zenders zijn volledig gevuld met gameshows en quizzes. Gekkenhuis is het. Nu zit ik bij vrienden van Lucian achter de laptop, ik kwam ze tegen bij het plaatselijke en enorm populaire koffiehuisje, waar altijd bekenden zijn te vinden heb ik gemerkt. En toen ze hoorden dat ik naar het internetcafe ging werd ik spontaan uitgenodigd om gratis bij hun te internetten. Zo gaat dat ik down under. Ik ga binnenkort ook naar The Opera House, heb van Lucian een kaartje gekregen voor een concert daar. Echt heel tof, hij is zelf weg dat weekend, maar dan heb ik in ieder geval iets te doen. Zo en dan ga ik nu weer in de zon zitten......aaaah

2 Comments:

Blogger Robèrt Guérain said...

Ah, Giacometti, niet mijn favoriet, maar goed voor je opvoeding. Succes met je proefdraaien. Stuur je nog wat foto's?
Groet

donderdag, september 14, 2006 8:30:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Elaine, dat was snel dat we weer wat van je hoorden. Succes, met je ene uurtje werken,
Groetjes en Kusjes van Jacky en Wim

vrijdag, september 15, 2006 1:52:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home