zondag, december 10, 2006

the huntsman

Hij is eng en groot en heeft acht ogen.........The Huntsman
Hij is harig en snel met acht poten...............The Huntsman
Hij kruipt door de nacht en hangt aan een zijden draadje......
En hij kan zich ook verstoppen achter een blaadje.............
Hij is te sterk om dood te trappen................The Huntsman
en te behaard en te smerig...........................The Huntsman
Hij is eeeeeeeeeeng, zooooooo eeeeeeeeeng en hij houd van kleine elaaaaaaaineeeeetjes.

Iedereen snapt natuurlijk wel dat dit een spannend liedje is dat het liefst meerstemmig gezongen moet worden met een eng muziekje eronder. Ik heb mijn eerste aanvaring gehad met The HUNTSMAN, een hele grote ranzige grijze spin.
Echt te smerig voor woorden. Lucian en ik gingen een stukje wandelen 's avonds en opeens zag ik iets enorms wegkruipen in het licht van een auto. Echt te groot, heb nog nooit zo'n ranzige spin gezien, krijg er nog de kriebels van. Toen ik eindelijk daarvan bekomen was landde er een vliegende kakkerlak op mijn arm, aaaaaaah ook erg fijn. Ja leuk hoor hier down under echt gezellig met alle krioelende diertjes. Ook is er iedere ochtend en avond een enorme kakafonie van vogels en cicades. Cicades zijn een soort krekels die acht jaar in de grond zitten en dan opeens eruit kruipen drie dagen rondrennen en klein cicadetjes maken en dan doodgaan. En dat allemaal terwijl ze heeeeel hard knirpen (weet niet hoe je het moet noemen). En het aparte is dat ze bijna allemaal in dezelfde toon knirpen, wat ik heel knap vind van moeder natuur!
Ik heb lekker vrij vandaag, lekker lui aan het zijn en dalijk ga ik naar het strand even een frisse duik nemen in het ruime sop en hopelijk word ik niet aangevallen door een haai.

1 Comments:

Blogger Terrebel said...

Wauw! Wat spannend daar met al die wilde dieren, zeg! Maar aan de andere kant hebben "wij" Geert Wilders en Rita Verdonk. Ook eng. Biedt daar maar'ns tegenop...;-)

maandag, december 11, 2006 7:06:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home