dinsdag, november 21, 2006

Jeeeeeeeeeej, afgelopen zondag zijn we weer naar de Blue Mountains geweest. We hebben geprobeerd om vroeg op pad te gaan, wat natuurlijk uiteindelijk pas half elf was.....oeps. Ik wilde heel graag naar de Jenolan Caves wat wel redelijk ver weg is. We hebben er bijna drie uur over gedaan om er te komen, vooral het laatste gedeelte was heel tof. Kleine slingerweggetjes en kangoeroe's langs de weg! Op de heenweg zijn we ook vlak langs de bosbranden gereden, we konden ze een beetje zien vanaf de weg en in de verte zag je helikopters heen en weer vliegen met water. En dagen lang hangt daar nu al een enorme rookwolk boven de Blue Mountains. Je kunt het net niet zien vanuit Sydney, maar het is echt een enorme wolk. Ik heb er wat foto's van gemaakt die zal ik snel proberen hierop te zetten. Dus na al die spanning en sensatie kwamen we eindelijk bij de Jenolan Caves aan, een van de oudste grotten ter wereld. Je rijd zelfs door een grot als je aankomt!
Ze hebben verschillende grotten allemaal met hun eigen verhaal. Zo hebben ze een grot helemaal belicht met verschillende kleuren die aan en uitgaan op de maat van muziek. En een grot waar je zelf door de modder doorheen moet klimmen. Wij hebben voor de Lucas Cave gekozen, dat is de grot die als eerste werd ontdekt in 1904. En die tevens ook de grootste 'kamers' heeft. Echt heel indrukwekkend, een van die kamers heet de 'Cathedral Chamber' en is echt immens groot. Vroeger hielden ze daarin op zondag diensten en tegenwoordig worden er concerten in gehouden omdat de akkoestiek zo goed is. Ook kun je hem afhuren voor je bruiloft! Ik heb daar nog even over nagedacht maar het lag een beetje buiten budget haha. Het duurde anderhalf uur om er doorheen te lopen, behoorlijk groot dus. Ik had nog wel een andere grot willen zien, maar helaas waren er geen rondleidingen meer. Buiten zaten er allemaal hagedissen en leguanen te bakken in de zon, ik heb geprobeerd een hagedis te vangen maar hij was te snel. Dus helaas nog steeds geen huisdier voor mij....

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Elaine,
Wat maken jullie veel mee en wat fijn dat wij ook kunnen meegenieten.
Schrijf nog maar veel gezellige stukjes.
Groetjes Jacky

woensdag, november 22, 2006 5:56:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home