zondag, november 05, 2006

kokkerellen

Ahum, ik heb dus geprobeerd iets sinterklaas-achtigs te brouwen. Ik ben door het kookboek heen gegaan en mij leek Borstplaat een goed recept om mee te beginnen. Het is niet gigantisch fout gegaan, maar het smaakt niet helemaal als authentieke Borstplaat. Het smaakt meer naar een vreemde brok suiker met in de verte een vanille-smaakje. Maar ja ik heb het in ieder geval geprobeerd.
Mijn lieve vriendje Lucian heeft mij gisteravond mee uit eten genomen naar een heel leuk restaurantje in Darlinghurst. Bijna Barokke aankleding, heel veel zware stoffen en kelken als wijnglazen. Het menu zat in een oud boek geplakt, heel leuk allemaal. Ze hadden kameel op het menu staan, maar daar waren Lucian en ik dan net weer te arm voor helaas. En we hadden een Nederlandse serveerster!
Nu is Lucian braaf voor mij aan het koken, hij is de echte keukenprinses in dit huishouden.
Het is echt schijtweer momenteel hier, het lijkt wel herfst. Heel veel regen en wind. Toch is het nog steeds 18 graden ofzo. Alleen denken alle Australiers meteen dat dit winter is en dus lopen de meesten opeens in een winterjas rond en met een sjaal. Hahahah ik lach me kapot, slaat echt nergens op! Ik krijg ook heel vaak mensen in de winkel die op vakantie gaan naar Europa en die komen dan massaal bij ons thermo-ondergoed kopen. Hahaha. En ik knik dan natuurlijk gewillig Jaaaa! Ik weet dat het koud kan worden in de winter, maar thermo-ondergoed heeft er bij mij nooit aan te pas hoeven komen.