dinsdag, december 19, 2006

Ik weet niet wie het gedaan heeft maar iemand heeft opeens Hollands weer meegebracht! Het miezert vandaag! gisteren was het 27 graden en vandaag opeens 21, en dat is natuurlijk veelste koud voor den autochtone Australiaan.
Toch heeft het wel wat en door dat wat slechtere weer kom ik zowaar een beetje in kerststemming, lekker Hollands zeikweer aaaaaah geweldig. Iedereen in Nederland wil mij nu waarschijnlijk slaan want jullie zitten al een paar weken in een depressie met alleen maar waterkou en regen. Ik hoop dat het lekker gaat vriezen met de kerst zodat iedereen lekker kan gaan schaatsen en dat er misschien wat sneeuw valt! Voor mezelf hoop ik dat het lekker warm is want wij hebben besloten naar Jervis Bay te gaan voor de kerst. Troy en Karen die daar wonen zijn er zelf niet met kerst en hebben hun huis aan ons aangeboden. En aangezien wij drie dagen vrij hebben gaan we daar lekker heen om op het strand te liggen, te snorkelen, te slapen en tv te kijken (troy heeft een verzameling van meer dan 500 dvd's). Dus hopelijk is het dan wel lekker weer! Op de heenweg gaan we langs Canberra, omdat ik daar nog steeds niet geweest ben en om wat vrienden op te zoeken.
Op het werk is het behoorlijk druk momenteel, iedereen is als een gek kerstinkopen aan het doen en ik kan je vertellen dat Australiers rond de kerst niet op een dollartje meer of minder kijken. Ik heb de gekste bedragen langs horen komen en dat wordt niet eens gespendeerd aan naaste familie, neeee buren achtertantes en vage kennissen.
Dit weekend is iedereen ingezet in beide winkels want ze verwachten topdrukte, ik ben benieuwd. Zondagavond gaan we naar Lucian's tante en volgens mij gaan we zelfs met hun naar de kerk? Lucian weet het allemaal niet en daardoor ik ook niet, afwachten dus. Maar in ieder geval is er daarna een kerstdiner met kadootjes voor de kinderen enzo en Lucian's opa en oma komen ook naar Sydney dus dat is leuk.
Oud&Nieuw word waarschijnlijk gewoon in ons appartement gevierd aangezien wij uitzicht hebben op de Harbour Bridge waar al het vuurwerk wordt afgestoken. Er komen wat vrienden langs en ook Peter en Cassandra uit veenendaal komen bij ons logeren, dus toch nog een beetje Hollandse gezelligheid.
En hierbij wil ik iedereen die ik geen persoonlijk kaartje heb gestuurd voor de kerst graag hele fijne kerstdagen toewensen en alvast een geweldig 2007!!!!

x

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Elaine, Zo te lezen zijn ook jullie dagen al behoorlijk vol gepland met allemaal gezellige dingen. Geniet er van.
Wij wensen Lucian en jou dan ook leuke dagen en voor 2007 veel geluk en gezelligheid, maar vooral een goede gezondheid.
Groetjes Ome Frans, Tante Nel en Jacky

woensdag, december 20, 2006 10:05:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Elaine,
jullie ook een hele fijne en heerlijke kerst gewenst daar in het prachtige Sydney!
KUs, Jacqueline

donderdag, december 21, 2006 11:21:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home