donderdag, december 28, 2006

kerstige pretdagen

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad in Holland, ik heb weinig van de kerst gemerkt moet ik zeggen. Zondagavond was er een kerstdiner bij lucian's tante, dat was wel leuk, vooral zijn nichtje en neefje waren heel blij, want zij kregen kadootjes en vonden het spannend dat de kerstman langs zou komen. Maar toch is het allemaal heel anders dan thuis, de kerstdiners zijn minder uitgebreid dan thuis. De meeste mensen houden een kerstdiner op kerstavond en eten dan de overige twee dagen koude restjes met koude salades enzo. Maandag zijn we naar Canberra gereden, dat was wel interessant. We reden langs een leeg meer dat een keer per vijftig jaar volloopt! Bizar. Canberra zelf is heel groot en weids, Sydney is groot maar nog redelijk op elkaar gepakt. In Canberra zijn de straten heel wijd en iedereen heeft een grote tuin. Het is er ook heel winderig omdat het in een vallei ligt. Het deed me een beetje aan een woestijn denken en door de klimaatsveranderingen gebeurt dat ook langszaam. 's Avonds zijn we in het donker en in een enorme onweersbui via kleine bergweggetjes naar Jervis Bay gereden. Dinsdagochtend zijn we naar het strand gegaan voor een paar uur en daarna hebben we in het huisje gehangen en dvd's gekeken. Gisteren heb ik gefietst!!!! jawel jawel, heb alleen geen uithoudingsvermogen meer dus moest na twintig minuten stoppen. Vergeet niet dat alles heuvelachtig is in Australie, geen platte vlakke fietspaden!! Daarna weer naar het strand geweest. Er was een hele sterke branding die mijn bininibroekje meesleurde en omdat ik daar zo van schrok verloor ik ook nog eens mijn evenwicht en eindigde hoestend en proestend op het strand. Wat een avonturen! oja het bininibroekje heb ik wel weer teruggevonden, gelukkig voordat ik het water uit ging. En toen terug naar Sydney. Helaas geen kerstgevoel dit jaar maar het was wel een fijne minivakantie. Op naar het nieuwe jaar.
PAPA VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 60STE VERJAARDAG!!!!! AAN DEZE KANT VAN DE WERELD BEN JE LEKKER AL JARIG, HOERA HOERA HOERA!!!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoy Elaine en Lucian.
Onze kerstdagen zijn prettig geweest...jawel. Op dit moment zijn ze al behoorlijk aan het klapperen, maar moeten we nog even wachten op de klok van 12 uur. Bij jullie is het inmiddels al Nieuwjaar en daarom wensen we al het goed voor 2007 wat maar mogelijk is. Groetjes Jacky en de rest van de familie.

maandag, januari 01, 2007 12:50:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home