woensdag, januari 10, 2007

Minivakantie

We zijn weer thuis na onze minivakantie van vier dagen, lekker vier dagen lang op het strand gelegen en geluierd en geslapen en gegeten. We waren uiteindelijk met ongeveer 20 vrienden in Congo en dat was heel gezellig. De vader van een van hen heeft een huis in Congo en heeft boven op de schuur een hele verdieping gebouwd waar mensen kunnen logeren. We lagen dus wel allemaal in 1 grote kamer maar het lawaai was goed te verhelpen met oordopjes.
Het huis ligt bovenop een klif op het strand, dus je kan de zee zien en iedere ochtend zwommen er dolfijnen voorbij, echt supertof!
Op zondagavond hadden we een feestavond met als thema Goldrush en iedereen was verkleed als een historisch figuur uit die tijd. Een traditie die zich ieder jaar herhaalt met een ander thema. Ieder jaar worden ook mensen uit de omgeving uitgenodigd om mee te feesten en daarom hadden ze dit jaar een lam gekocht om te braden aan het spit. Het werd dus een waar vreetfestijn met live-muziek en jolige mensen. Helaas voor mij wederom geen bier en ik was ook te moe om laat op te blijven en ben braaf om half twaalf richting luchtbed verhuisd.
Op maandag zijn Lucian en ik naar de plaatselijke dierentuin geweest waar ze momenteel witte leeuwen hebben, alhoewel ik die volgens mij ook in Ouwehands dierenpark heb gezien? Ik hoopte dat ik eindelijk een Emu zou zien, maar die waren blijkbaar niet exotisch genoeg voor de dierentuin. Gisteren zijn we naar een Billabong geweest, dat is een zoetwatermeertje midden in de natuur. Meestal heel erg diep en volgens de Aboriginal verhalen leven er Bunjips in het water, een soort mythologische draak/monster die heel verlegen zijn. Was echt supermooi en voor de waaghalzen onder ons was er een 6 meter hoge rots waar je vanaf kon duiken. Laat het duidelijk zijn dat ik natuurlijk niet een van die waaghalzen was.........
Raar om weer terug in Sydney te zijn, gelukkig is het buiten 28 graden. En om geen ontwenningsverschijnselen te krijgen ben ik vandaag naar het zwembad geweest om af te koelen en in de zon te liggen. Moet natuurlijk wel lekker bruin zijn op mijn bruiloft.
Vandaag is baby Guerain/McGuiness precies 13 weken en 1 dag voor den geinteresseerden. En ik vertrouw erop dat alles goed gaat daar in baarmoederland.

2 Comments:

Blogger Terrebel said...

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met iemand die je graag mag! Groetjes van Wieteke die tegenwoordig de vaste oppas is van m'n zoon. Maar dat wist je al, toch?

Keep us informed!

Joy and happiness,

Ter

woensdag, januari 10, 2007 7:44:00 p.m.  
Blogger simone said...

Hoi lieve lieve zwangere Nijlie,

Wat heerlijk om te lezen dat je zo lekker van alles geniet. Ben enorm jaloers op het heeeele mooie weer daar. Vanddag is er een weer alarm in Nederland. Ze verwachten enorme storm!!! HELP ik ben gewoon niet gemaakt voor dit land en deze kou. Nou ik blijf je lekker volgen via je blog en de hyves. En.. heb je al rare cravings?? Dikke kus en knuffeltje simone

donderdag, januari 11, 2007 8:36:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home