donderdag, september 21, 2006

de kunst van het solliciteren

De kunst van het solliciteren!
les 1: kijk de werkgever in de ogen, geef een ferme handdruk bij binnenkomst en zeg duidelijk je naam.
les 2: Wees in het gesprek niet té amikaal en wees geïnteresseerd in ongeveer alles wat er gezegd wordt.
les 3: Zeg op het einde dat het je echt superleuk lijkt om voor ze te werken en uitkijkt naar een eventuele samenwerking!
Tja, ik heb goed opgelet en ik heb genoeg kansen deze week om al mijn lessen in uitvoering te brengen, alhoewel ik bang ben dat ik vanochtend bij mijn sollicitatiegesprek iets te amikaal was en ik voelde me een beetje Bridget Jones toen ze vroegen of ik ervaring had met kinderen. En ik bijna net als haar wilde antwoorden: haha, bloody hell, thank god no. Dus het is even afwachten of ze mij willen aannemen.
Verder alles fine and dandy, warm, paar wolkjes. Geen kakkerlakken meer want die hebben we gisteren uitgeroeid met chemicaliën. Ik leef nog, redelijk gezond, heb al mijn tanden nog. Ja gaat wel goed met mij!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey lieve Elaintje,
ik lag een beetje achter wat betreft het lezen van jouw avonturen, maar ik ben weer helemaal bij! Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen. Nou wijffie, geniet er maar van en als je af en toe een dip-dagje hebt, denk dan maar: "Ik woon in de fu***** mooiste stad op aarde, de zon schijnt en er zijn heel veel mensen in Nederland die aan mij denken en van me houden en ik ben bij mijn lieffie" Dan voel je je hoop ik weer wat beter.
Veel liefs, Jacqueline

vrijdag, september 22, 2006 3:42:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home