dinsdag, oktober 03, 2006

Labour Day

In Australie vinden mensen het heel fijn om lange weekenden te hebben, zodat ze kunnen gaan kamperen. Daarom hebben ze ongeveer vijf keer per jaar een lang weekend. Men kan natuurlijk niet zomaar massaal tegelijk vakantie nemen, daar moet een reden voor zijn. Dus hebben ze een aantal vreemde feestdagen in het leven geroepen. Gisteren was het Labour Day en geen een australier kon mij uitleggen waarom iedereen vrij heeft op die dag en wat de achterliggende gedachte is. Ja ongeveer in grote lijnen heeft men wel een idee maar dat is het dan. Toch was het fijn om een lang weekend te hebben, we zijn met een ferry naar Manly gevaren en hebben daar gewinkeld en in de zon gezeten en gegeten en gedronken. Heel druk maar wel gezellig. Vandaag heb ik ook nog vrij en probeer in dit stomme internetcafe een cv te sturen naar een theatercompany. Het internetcafe is stom omdat ze de prijs nog hoger hebben gemaakt en allerlei normale handelingen op de computer hebben geblocked. Ik kan niets bewaren op deze computer dus ook niets bewerken, aaaaaah, waar blijft onze computer!
Zo heeft ieder land zijn nadelen denk ik, en in Australie is dat het gebrek aan internetcafe's voor weinig centjes en het feit dat ze niet snappen dat mensen behalve email checken ook dingen willen bewerken op de computer, want was dat niet het originele concept van de computer?
Verder is alles goed, Lucian is terug van zijn tour, het is lekker warm buiten, 's avonds nog een beetje koud.

5 Comments:

Blogger Robèrt Guérain said...

Hey zus,

De foto's zien er goed uit, volgens mij heb je een goeie deal gemaakt. Al heb je dan een baantje gevonden, als ik je blog zo lees lijkt het toch vakantie. Geniet ervan, en groeten aan luus.

R

donderdag, oktober 05, 2006 8:17:00 p.m.  
Blogger Terrebel said...

Helaine!

Kwam zojuist jouw probleem onder ogen en vond dat ik er iets aan moest doen...

Hier dus de link naar een online tekstverwerker die ook nog eens je documenten voor je bewaart

http://www.writely.com/

Morgen is er een acteursmeeting met ondermeer...Kieron!
Zal ik iedereen de groetjes van je doen?

Zie je de 16e! LOL!

vrijdag, oktober 06, 2006 5:17:00 a.m.  
Blogger Robèrt Guérain said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

vrijdag, oktober 06, 2006 10:30:00 p.m.  
Blogger Robèrt Guérain said...

Ik was vergeten te vertellen dat je even op www.guerain.nl moet kijken voor de foto's van de tentoonstelling, dikke kus, R.

vrijdag, oktober 06, 2006 10:31:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Elaintje, ik vind het allemaal weer super om te lezen. Geniet ervan en ik denk aan je. Kussss, jacqueline

zondag, oktober 08, 2006 4:25:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home