zaterdag, januari 27, 2007

Australia Day

Ieder jaar op 26 januari is het in Australie Australia Day. Een dag waarop je viert dat je Australier bent. Beetje hetzelfde sfeertje als Koninginnedag alleen dan niet zo massaal en uitbundig en knettergestoord. Alhoewel er een paar bizarre types rondliepen met de Australische vlaggen en gekke hoedjes. Om je trots te uitten over dit land is het een gewoonte geworden dat iedereen plakplaatjes van de Australische vlag op zijn lichaam plakt (die er vervolgens heeeeel moeilijk afgaan). Helaas moest ik werken, maar gelukkig waren de openingstijden verkort en uiteindelijk zijn we zelfs eerder dicht gegaan omdat iedereen in de kroeg zat. Lucian ook natuurlijk, die was daar al om 1 uur 's middags gearriveerd om deel te kunnen nemen aan de oud-Australische spelletjes. Zoals een krab-race waarbij hij derde werd, een slipper-smijt-competitie waarbij hij wederom derde werd en een lamington-eet-wedstrijd waarbij hij zowaar eerste werd. Lamington's zijn een soort cakejes met chocola eromheen. Heel machtig en droog, ik heb er uiteindelijk drie naar binnen gewerkt maar dat was buiten de wedstrijdtijd...
Na dit pubfestijn zijn we met z'n allen naar The Unity gegaan, onze favoriete plaatselijke pub waar op vrijdagavond jazz word gespeeld en waar er geswingdanst wordt, wat mij nog steeds wonderbaarlijk goed afgaat. Iedereen is heel bezorgd en is bang dat ik flauw val ofzo, maar na 18 jaar dansen voelen al die bewegingen zo natuurlijk dat het beter voelt dan lopen.
Ik kwam deze week iemand tegen die ook 15 weken zwanger is en zij had al een behoorlijke buik, ik kan mijn vetbult nog steeds een beetje intrekken waardoor ik er onzwanger uitzie. Zodra ik een buik krijg zal ik een foto maken en op deze weblog zetten. Tot het volgende avontuur.....

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik wacht met smacht op je 'belly-picture' Kus, Jacqueline

zondag, januari 28, 2007 12:13:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home