woensdag, april 18, 2007

back in oz

Wat een verademing om geen vliegreis van 38 uur te hebben! Was binnen 12 uur al in Kuala Lumpur en na een korte stop daar en een verfrissend drankje vlogen we binnen 8 uur naar Sydney! Het hakt er nog steeds wel in hoor, maar je voelt je de dag erna toch ietsje minder gebroken. Ben vannacht wel om vier uur wakker geworden, klaar om op te staan, maar daarna weer als een blok in slaap gevallen. Toen ik daarna om tien uur wakker werd had ik even het gevoel alsof er een stoomwals over me heen was gereden, maar na een stevig ontbijt en veel water voelde ik me een stuk beter. Het enige waar ik toen aan wilde denken was zwemmen, in heerlijk koel helder water. En dus zijn we naar Bronte gereden waar je bij het strand een zwembad hebt met zeewater en het was heerlijk. Het is hier nu herfst maar nog steeds 28 graden, echt ongelofelijk. Ik dacht dat het nu wel voorbij zou zijn met het mooie weer, maar het gaat gewoon door. Verder staat er nu een verhuizing op het programma, lang uitrusten zit er niet in deze week. Dit weekend moeten we over naar ons nieuwe appartement, maar gelukkig hebben we door onze noodzakelijke minimalistische inrichting niet zoveel zooi....alhoewel....het is toch weer een mooie verzameling. Het is een raar gevoel om weer hier te zijn. Ik ben maar vier weken weg geweest en het is grappig om te zien hoe alles overal gewoon doorgaat. Niet dat de wereld om mij draait, maar dag in dag uit waar ook ter wereld komt de zon op en gaat hij onder en in die tussentijd gaan mensen naar hun werk, voeden kinderen op, eten, leren, drinken een biertje en ademen. En mensen vliegen binnen een dag van de ene kant van de wereld vanuit een plat klein landje naar de andere kant, een groot droog warm heuvelig continent. Toch mis ik Holland wel, vooral als je opeens weer hier bent, hoe mooi het ook is, hoe helder het water ook is en hoe aangenaam de temperatuur, er gaat niets boven de geur van Hollandse koeienstront in de morgen en het besef dat je overal naar toe kunt fietsen als je dat wil. Vanavond is het weer eens tijd voor Triviant, hopelijk wint ons team wat. En morgen ga ik weer an die arbeit. Volgende week gaan Luc en ik een roadtrip maken en dan komt er vast weer een spannende blog uit mijn hersenpan gestroomd. Voor nu alleen deze huishoudelijke mededelingen. En oja kleine boeboe vind vliegen blijkbaar leuk en is vandaag precies 27 weken en 1 dag oud.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Joepie, weer een blog! Ja ja, ik blijf een trouwe lezer van jouw avonturen. Wel raar dat je nu weer daar zit. Nou zwangerinnetje, geniet van de roadtrip en ik lees het wel weer. Liefs, Jacqueline

vrijdag, april 20, 2007 8:22:00 a.m.  
Blogger Terrebel said...

"vliegen" als in de niet-zwemmende beesten of als in de activiteit?

maandag, april 23, 2007 6:06:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home